QUI SOM?

Sóm l'equip base 1 de 4t A. El nostre treball de recerca està basat en la pluja, el plugim i el granís. Cadascú és l'encarregat d'una tasca diferent:
Andrea Bellón: context geogràfic, formacions i orígens.
Irene Domènech: cinema i literatura.
Jordi Sabater: esports i glossari dialectològic.
Marta Pacheco: música, tradicions i costums.
Adrián Albu: pintura i diccionari de llengües.

dijous, 16 de febrer del 2012

Formació dels núvols

3.Formació dels núvols.
Quan s'evapora l'aigua de la superfície terrestre, el vapor s'eleva, és refreda i és condensa en gotes d'aigua. Això dóna origen als núvols, és una regió de l'atmosfera lliure on té lloc la condensació del vapor d'aigua contingut en l'aire.
Hi ha diverses maneres de refredament de l'aire:
  1. Per moviment ascendent de vessant, quan l'aire puja per un vessant llarg.
  2. Per contacte, quan l'aire calent xoca amb un de la superfície terrestre més freda, i es formen els núvols lleugers i extensos.
  3. Per convecció vertical, a causa de l'acció dels vents que eleven l'aire inestable.
  4. Per escalfament de l'aire en contacte amb la superfície de la Terra i la seva posterior ascensió.
Els núvols es poden classificar per la seva alçada de diferents formes: alts, mitjans i baixos.
Els altocúmuls i els altostrats pertanyen als núvols mitjans, situats a una mitjana d'alçada inferior als 900 metres. Entre els núvols baixos, situats a un nivell inferior mitjà proper a la terra, es troben els estratocúmulus, estrats i nimbostrats.
Els núvols de desenvolupament vertical, el nivell inferior és de 500 metres i es troben el cúmuls i els cumulonimbus.

 lwww.google.com/ formació dels núvols
Com influeix el vent en la formació dels núvols.

El vent es mou a major velocitat que els núvols i els incorpora certa quantitat de vapor d'aigua, que forma noves partícules.          


Font d'informació http://www.losporques.com/meteorologia/como-se-forman-las-nubes.htm                                                                                                   

1 comentari: